jom like :)

Monday, September 26, 2011

kawan ? ape itu kawan ?


ape itu kawan ? kawan itu ape ? #bukan maksodnye same je ke ? lantaklah .
ape itu yang dianggap kawan ? adekah kawan itu yang dah lame dengan kite ? atau yang bersame kite tak kire ape pon yang berlaku ? atau orang yang menjadi tempat kite ceritakan segalenye ?


pade aku , kawan itu ialah seseorang yang dianugerahkan Allah untok aku . untok menjadi pembimbing aku jika aku telah tersalah jalan . penasihat aku yang sangat bagos . peneman aku untok aku tidak merase bosan .tempat aku meluahkan perasaan . tempat aku berkongsi sukadan duka . seseorang yang patot aku hargai setiap mase . menjadi cikgu aku dan juga menjadi murid aku . yang menjadi rakan seperjuangan aku . yang juga menjadi guru kaunselor aku . yang juga menjadi guru disiplin aku . dan juga yang menjadi pengetua sekolah ku  


kawan itu macam belon , jika kau lepaskan mereka pergi , kau takkan dapat balik mereka , jadi , aku akan ikat kau di hati aku supaye aku takkan kehilangan kau .


sahabat yang baik apebile dipandang , membawa mengingati Allah , mendengarkan kate2 nye menambahkan ilmu , terlihat gerak gerinye meninggikan takut kepade Allah , berkawan dengannye berjuang ke jalan Allah .


selemah-lemah manusia ialah orang yang tidak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yang mensia-siakan sahabatyang dicari . -saidina ali


friendship isn't how you forget but how you forgive , not how you listen but how you understand , not how you see but how you feel , not how you let go but how you hold on .


persahabatan yang sejati akan membawa kerinduan abadi , sesungguhnye persahabatan itu lebih unggul daripade percintaan , tanpa persahabatan percintaan akan berakhir , tetapi tanpa percintaan persahabatan boleh kekal , oleh itu , hargailah persahabatan yang terjalin .


kite selalu dengar tentang putus cinta , tapi pernahkah kite dengat tentang putus kawan ? mestilah tidak kan ? sebab sebuah persahabatn yang terjalin , tidakboleh diputuskan lagi . jadi , sebelum memulakan satu persahabatan , pikir2 kan dulu .


kalau kau jadi kawan aku , aku akan jage kau baik2 . aku akan sayangi kau . aku akan lindungi kau . aku akan menerima kau seadanya . dengan syarat , kau kena terima aku seadanya . takde sesiape pon yang takpernah buat kesilapan . so , kalau aku ade buat salah kat korang , aku minta maaflah ye . aku taksengaje .


so , aku rase sampai sini jelah komen aku pasal "kawan" dan cite aku pasal "kawan" . peace no war :)









sayang ariz sayang ariz . thank bace . like tau :)

cerita benar . kau like ? aku sayang kau . kau benci ? kau boleh berhenti bace blog ni . terima kasih lah sayang <3 <3 <3